Praxe gymnazistů s pedagogickým zaměřením

Studenti v roli pedagogů

Agenda:
 
Informační portál
Publikováno:
 
19.06.2024 08:42
Poslední úprava:
 
před 14 dny

Studenti Gymnázia s pedagogickým zaměřením se v květnu zúčastnili týdenní odborné praxe. Navštívili tak řadu mateřských i základních škol, dětských skupin a středisek volného času. Cílem praxe je, aby se seznámili s prostředím a chodem vybraného pracoviště a naučili se vhodně komunikovat s dětmi i kolektivem pracovníků. Během praxe se studenti snažili zapojit do výchovně vzdělávacího procesu i do volnočasových aktivit, některým bylo umožněno zkusit si vést třídní kolektiv a připravit si pro něj vhodné tematické činnosti, pomáhali při výuce u žáků s podpůrným opatřením, obecně lze říci, že nahlíželi na práci pedagogických a odborných pracovníků.

Každý student si mohl vybrat zařízení dle svého osobního zaměření, někdo tak např. na ZŠ pozoroval výuku anglického jazyka, jelikož se chce tomuto věnovat v dalším studiu, někdo se zaměřil na alternativní výuku v mateřské a základní škole, někoho láká pedagogická práce s malými dětmi, tak volil patřičnou organizaci. Praxe studentům poskytla cenné zkušenosti a možnost lépe poznat různé pedagogické metody a přístupy. Snad i pomohla k dalšímu nasměrování v budoucím studiu. Níže přináším několik výňatků z odevzdaných záznamů a fotky žáků.

„První den praxe jsem byla přiřazena jako asistence do 3. C. Celá škola měla generální zkoušku akademie v kulturním domě. Zajišťovala jsem správné ustrojení, dozor a odvádění dětí z a do kulturního domu a obecně dávala pozor, aby byly děti v klidu. Odpoledne jsem pak strávila v družině, kde jsme s dětmi sázely zeleninu na školní zahradě… Čtvrtý den praxe jsem celé dopoledne asistovala žákovi s podpůrným opatřením a poslední hodinu jsem zastupovala paní učitelku při hudební nauce. S dětmi jsme zpívaly lidové písně. Odpoledne jsem pak strávila v družině, kde jsme hrály stolní hry“ A. R., 3. G

„Nejvíce se mi líbil rodinný přístup učitelek (tet, jak jim děti říkají). Je velice dobře vidět, jak je berou jako svůj vzor a „druhé maminky“, mají s nimi velice hezký vztah. Příjemné překvapení bylo, jak rychle se se mnou děti sblížily a snažily se získat mou pozornost. Byla to skvělá zkušenost, na kterou budu ráda vzpomínat.“ N. K., 3. G

„Hodnocení prvního dne – scházení dětí ve třídě, nabídka aktivit a didaktických činností u stolečků: tvoření dinosauří hlavy z papíru, lepení zubů, práce s nůžkami, prohlížení dětských knížek o pravěku a dinosaurech, hledání obrázků dinosaurů v krupici pomocí štětce, vítáme se v novém týdnu, určujeme den a počasí. Mluvíme o tématu na celý týden. Pohybová rozcvička s tanečky, zdravotní cviky, básnička s pohybem „Brontosaurus“. Logopedické cvičení, gymnastika mluvidel. Prezentace obrázků druhů dinosaurů a dávání dětem základní informace. Společná práce u stolečků ve skupinách, malba velkých papírových ještěrů temperovými barvami. Předškoláci nacvičují básničky. Pobyt na zahradě, hra v písku, prolézačky. Po obědě čtení pohádky a spánek, po svačině volná zábava.“ V. H., 3. G

„Odborná praxe mi poskytla jedinečnou příležitost nahlédnout do světa alternativní pedagogiky, kterou jsem doposud znala jen teoreticky. Tato zkušenost mi umožnila pozorovat a účastnit se výuky, která se výrazně liší od tradičních metod, jež jsem sama zažila. Celkově mě tato praxe obohatila nejen o nové poznatky a zkušenosti, ale také o hlubší pochopení alternativních pedagogických přístupů. Viděla jsem, jak může být vzdělávání nejen efektivní, ale také radostné a inspirující. Tato zkušenost mě přesvědčila o tom, že alternativní metody výuky mají své místo a mohou být velmi přínosné pro rozvoj dětí.“ K. K., 2. G

„Měla jsem připravenou pohybovou hru na téma vesmír, o kterém si děti v posledních dnech s učitelkami povídaly. Stavěly jsme společně raketu a hrály si na kosmonauty… Praxe se mi moc líbila a všechny děti jsem si zamilovala. Došla jsem k závěru, že studuji obor, který mě opravdu baví a naplňuje a už teď se těším, až ze mě také bude paní učitelka.“ L. Ch., 2. G

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace