Gymnazisté s pedagogickým zaměřením navštívili školská zařízení

Odborná praxe je součástí jejich studia

Agendy:
 
Informační portál , Sociální a zdravotní, Gymnázium
Publikováno:
 
24.06.2023 10:28
Poslední úprava:
 
před rokem

Žáci našeho gymnázia, kteří si zvolili pedagogické zaměření, absolvují v průběhu studia týdenní odborné praxe. Díky nim se seznámí s prostředím a podmínkami školských zařízení, především se ale snaží o navázání kontaktů s dětmi a spolupráci s pedagogickými pracovníky při výchovně vzdělávacích činnostech. Po dohodě mohou také sami realizovat různé volnočasové aktivity. V letošním roce byly tradičně nejnavštěvovanější mateřské školy, 1. stupeň základních škol, školní družiny a dětské skupiny.

Na závěr absolvované praxe odevzdávají žáci písemnou zprávu o průběhu praxe, kde se dočítáme ve většině případů pěkná hodnocení, která nás utvrzují v tom, že nastavení odborných praxí má smysl.

„V MŠ se mi velice líbilo. Kladně hodnotím vše – vybavení, prostředí, přátelskou atmosféru a klidný a profesionální přístup pedagožek. Naučila jsem se spoustu nových věcí, což mi bude oporou a pomocí při mém dalším studiu. Co se týče dětí, tak byly úžasné a navýsost hodné. Poprvé jsem na vlastní kůži poznala, co znamená být učitelem, není to lehká profese. Tato praxe mě utvrdila v tom, že se chci stát pedagogem, pomohla mi ujasnit si směr, kterým by se v budoucnu měla ubírat moje cesta. Děkuji, že jsem na 5 dní mohla být „paní učitelka“. Bylo to NEZAPOMENUTELNÉ!“

„Škola působí klidným dojmem. Třídy jsou prostorné a neutrálně vymalované. Na stěnách jsou vyvěšené výtvory dětí. Další výzdobou jsou písmenka, čísla a jiné tematické obrázky a nástěnky. Herny jsou uzpůsobené pro pohyb, hry, vytváření, ale i pro odpočinek. Areál školy je prostorný a nachází se zde atletické hřiště, dětské hřiště a basketbalové hřiště, které je za dobrého počasí velice využívané. Personál byl přívětivý a vděčný za mou výpomoc. Děti si mě oblíbily hned první den. Jsem moc ráda za tuto příležitost.“

„Navštívila jsem stejnou třídu jako před rokem a velmi mě tady zaujal obrovský pokrok u většiny dětí. Práce s nimi, jakožto předškoláky, byla o poznání snazší. I letos jsem velmi ocenila milý, vstřícný a opravdu profesionální přístup všech zaměstnanců, především paní ředitelky, která má přehled skutečně o všech dětech a za její práci ji obdivuji, zvládá jí dle mého bravurně.“

„Tato zkušenost se mi moc líbila a myslím, že učitelka ve školce by mohla být má budoucí práce.“

Ze zařízení nám přišlo ale také několik milých zpráv:

„Studentka se plně zapojila do výchovně-vzdělávací činnosti ŠD. Pracovala aktivně, samostatně a byla platnou součástí týmu.“

„Slečna praktikantka byla na odborné praxi v jednotřídní věkově smíšené mateřské škole. První den byla seznámena s povinnými dokumenty pro předškolní vzdělávání – RVP, ŠVP, TVP, vedením třídní knihy, docházkou dětí. Celý týden byla přítomna ve třídě a účastnila se všech činností a aktivit. S dětmi navázala přátelskou komunikaci, hrála s nimi hry, respektovala jejich individuální potřeby, pomáhala mladším dětem. Děti u činností chválila, dbala na vzájemnou toleranci a ohleduplnost. Aktivně se zapojila do příprav některých činností. Byla milá, vstřícná, zajímala se o dění ve třídě. Na páteční ranní činnost si pro děti připravila výrobu včelky (dle ŠVP MŠ bylo týdenní téma „Kdo všechno žije na louce“). Slečna praktikantka měla všechny pomůcky k aktivitě připravené, děti vhodně motivovala k činnosti, vše jim vysvětlila a dopomáhala s výrobou.“

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace