Výuka praktických předmětů v době karantény a distanční výuky

Agendy:
 
Informační portál , Umělecké a řemeslné, Výtvarné
Publikováno:
 
09.06.2020 09:23
Poslední úprava:
 
před 4 lety

Období koronavirové epidemie určitě překvapilo nejednoho jedince. Prakticky ze dne na den byly uzavřeny školy a následovala další s tím spojená opatření. V kraji Vysočina to bylo ještě komplikovanější, jelikož v době vyhlášení nouzového stavu měli žáci jarní prázdniny a s sebou domů si brali jen to nejnutnější. Najednou byli doma v karanténě, někteří neměli ani sešity a učebnice, natož nějaké speciální výtvarné pomůcky. Byly zavřeny obchody s výtvarnými pomůckami, papírnictví a další. Prakticky se něco dalo pořídit jen v e-shopech.

Ale výuka musela probíhat dál, a to dálkovou formou. Zpočátku učitelé ani žáci nevěděli kudy kam. Něco bylo zadáno ještě před jarními prázdninami, v něčem se pokračovalo, ale bylo potřeba v učební látce pokračovat a zadávat nové úkoly. Dálková výuka byla zpočátku poněkud více náročná. I učitelé se museli naučit novým věcem. Někteří se uchýlili k online výuce, v některých předmětech se žákům zasílaly e-maily, byly zřízeny webové učebny apod. Časově se jednalo asi o třikrát delší výuku (přímá a nepřímá), než je tomu u klasického vyučování.

Výuka pokračovala i v praktických předmětech, tedy pokud to podmínky dovolovaly. Žáci pochopitelně doma nemají potřebný materiál, a tak bylo nutné se někdy uchýlit ke kresebným návrhům na výtvarné výrobky. V některých předmětech, jako je např. Písmo, ale mohli a můžou nadále žáci bez problémů pokračovat. Písmo se vyučuje u všech výtvarných oborů ve 2. ročníku. Je to předmět potřebný pro každého výtvarníka, neboť písmo se v některých dílech bude vyskytovat vždy a je nutné pochopit jeho zákonitosti. Počítač v tomto případě nic neřeší. Ještě před karanténou byl žákům zadán úkol „Návrh na knižní přebal“. Postupně pak další úkoly – ex ibris a návrh na typograficko-obrazový plakát. Výuka v tomto předmětu pak byla prokládána názornými powerpointovými prezentacemi, např. Vznik a vývoj písma, Japonská a čínská kaligrafie, Manuskripty české, Iniciály, Andy Warhol, Alfons Mucha, Plakát a další. Žáci měli možnost zasílat své návrhy mailem jako fotografie nebo scany.

Přes počáteční prodlevu se začaly objevovat zajímavé návrhy. Ještě v tuto chvíli někteří žáci dodělávají a postupně zasílají poslední úkol, tedy plakát.

Jak se jim to vše podařilo, posuďte sami v přiložených fotografiích.

Foto – archiv studentů

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace