Poznáváme krásy jižní Anglie

Agendy:

Informační portál , Sociální a zdravotní, Gymnázium, Umělecké a řemeslné, Výtvarné
Publikováno:

30.04.2019 08:27
Poslední úprava:

před 5 lety

V termínu 8. až 13. dubna 2019 se uskutečnil zájezd do jižní Anglie, který zajišťovala plzeňská CK ProTravel, s níž jsme v minulosti již několikrát poznávali zajímavé evropské lokality. Z naší školy se zájezdu zúčastnilo 11 studentů, kteří měli možnost nejen obdivovat památky, města a přírodní krásy jižní Anglie, ale na vlastní kůži si vyzkoušeli život v anglických rodinách, ochutnali anglické jídlo a procvičili se a konverzaci s rodilými mluvčími.

Zájezd začal 8. 4, kdy nás vyzvedl autobus s dalšími studenty u ostravské střední školy AHOL. Dlouhou cestu jsme přerušili v Calais, kde jsme si odpočinuli a přespali v hotelu. Druhý den ráno jsme se přeplavili trajektem do Doveru. Bohužel, deštivé a mlhavé počasí neumožnilo obdivovat proslulé bílé doverské útesy. Naše první cesta vedla do poutního místa Canterbury, spojeného s dílem Geoffrey Chaucera. Zde jsem se prošli křivolakými a historickými uličkami, obdivovali průčelí canterburské katedrály a navštívili ruiny opatství.

Potom jsme se přesunuli do přímořského letoviska Brighton, které je proslulé dlouhými plážemi se zábavním molem, podmořským akváriem a dalšími atrakcemi. Někteří studenti navštívili i Royal Pavillon, nádherný palác v indickém a čínském stylu, který sloužil jako letovisko královské rodiny. Večer jsme již strávili v anglických rodinách.
Ve středu se naštěstí počasí umoudřilo a na procházce městem Portsmouth nás provázelo sluníčko. Prošli jsme si expozici námořního muzea a obdivovali zvenku i zevnitř bojovou loď HMS Victory, na které admirál Nelson vyhrál vítěznou bitvu u Trafalgaru v roce 1805. Na programu byla i návštěva hradů Porchester a Arundel, který se pyšní krásnými květinovými zahradami. Večer nás opět uvítaly a pohostily anglické rodiny.

Ve čtvrtek nás čekala návštěva tajuplného monumentu Stonehenge a historického městečka Winchester, kde je nejdelší katedrála v Evropě. Nechyběl ani čas na nezbytné nákupy dárečků a suvenýrů.

Pátek byl ve znamení Londýna a jeho památek . Den jsme začali návštěvou proslulého muzea voskových figurín Madame Tussaud, po které následovala procházka historickým centrem Londýna. Vyzkoušeli jsme i jízdu londýnským metrem, které je nejstarší v Evropě.

Navečer jsme měli možnost vidět Londýn z ptačí perspektivy na London Eye. Poté už následoval přesun do Calais a dlouhá cesta domů.

A jaké jsou dojmy studentů?

Zájezd do Anglie byl perfektně zorganizovaný a v průběhu se nevyskytly žádné vážné komplikace. Nejvíce se mi líbila návštěva hradu Arundel, který je obklopen nádhernými zahradami, které jsme si mohli prohlédnout i díky slunečnému počasí. Dále bych vyzdvihl výlet na Stoneheng, a do města Brighton. Poslední den jsme strávili v Londýně, kde jsme mimo jiné viděli Big Ben, navštívili jsme dům voskových figurín a svezli se na London Eye. Tento zájezd hodnotím jako velice zdařilý, ze kterého jsem si přivezl spoustu zážitků, zkušeností a vzpomínek. Ondřej Kulhánek, III. G

Zájezd se mi velice líbil. Nejvíce se mi líbil výlet na Stonehenge, protože tam jsem vždy se chtěla podíva, a dozvědět se o těchto kamenech něco víc. Hostitelská rodina byla velice milá a ochotná. Jen je škoda, že jsme nezůstali o trošku déle, protože jsme neměli vůbec čas je poznat a oni zase nás. Cesta tam a zpět byla trošku zdlouhavá, ale to se dalo očekávat. Nadšení to ale neodradilo. :) Blanka Dopitová, III. E

Foto J. Neugebauerová

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace