Dne 13. 12. 2016 se žáci nástavbového studia oboru podnikání a žáci 3. a 4. ročníků naší školy zúčastnili bezplatného semináře „Můžeš podnikat“. Jak v úvodu uvedla koordinátorka tohoto projektu paní Jana Bugnerová, bylo hlavním cílem semináře seznámit žáky s úspěšnými podnikateli paní Lucií Roubíčkovou (jazyková škola Einstein English) a panem Viktorem Zeiselem (Torvig consulting), s vývojem a fungováním jejich firem a s jejich profesními příběhy, které by žáky mohly motivovat a inspirovat.
Tento program vznikl před několika lety, kdy se tři kamarádi – podnikatelé rozhodli pomoci mladé generaci sdílením zkušeností z vlastního podnikání. V současné době již tento projekt zahrnuje 120 podnikatelů, kteří navštěvují školy po celé ČR.
Seminář byl veden v příjemné atmosféře. Oba dva přednášející zdůraznili, že je podnikání baví, že si žijí své sny. K tomu je ale zapotřebí odvahy, odpovědnosti, nezávislosti a hlavně radosti z tvoření. Proto by žáci měli nejdříve poznat svůj talent, odhalit, v čem jsou dobří, v čem vynikají před ostatními, a neustále své schopnosti rozvíjet a pak se teprve rozhodnout, zda začít v této oblasti podnikat. Budoucí podnikatelé musí získat zkušenosti nejen ve svém oboru, ale i zkušenosti a znalosti z oblasti právní a ekonomické. Pan Zeisel se zaměřil na pojem „bohatství“, které je nejčastěji spojováno s penězi. V jeho výkladu ale zaznělo, že bohatstvím jsou hlavně vzdělání, invence, nápad, zručnost, integrita, sexappeal a schopnost utvářet a udržovat vztahy se svými spolupracovníky.
Přednášející rovněž zdůraznili, že podnikání není jediná cesta, která vede k dosažení životních cílů, že se úspěšně mohou uplatnit a seberealizovat i v zaměstnání.
V závěru semináře rozdala paní Bugnerová žákům dotazník, kde mohli vyjádřit svůj názor, co se jim na semináři líbilo či nelíbilo, a ohodnotit školní známkou oba dva řečníky. Pokud na něm uvedli svůj e-mail, mohou očekávat informace o celodenních workshopech, exkurzích v podnicích, možnostech osobní konzultace s podnikatelem a mnoha dalších zajímavých akcích.